torsdag, mars 13, 2008

Mysig hemma kväll

Nu är en stress period över när hemställningsmotionstiden har gått förbi. Vilket gav en extra guldkant åt min kväll. Eftersom frugan är bortrest så har jag bokat kvällen till att vara hemma med barnen. Ingen Niilo Jääskinen föreläsning, inget Ålands socialdemokraters styrelsemöte, inget att jag måste sätta mig vid datorn och jobba utan ikväll skulle jag bara vara hemma och ge min tid åt barnen. Så när maten var undan plockad så skulle jag ge dom den där tiden och vi skulle leka Alexander som blir 2 år i maj och Johannes 4 år och sen jag då som är i åldersspannet 40-50 år. Men jag skall ju vara bra tränad så vi börja jaga varandra, men de får ju aldrig nog !!! Varifrån får de sin energi? Men efter en halvtimme så fick jag bestämma lek och det blev soffleken. Vi alla tre la oss i soffan, låg och myste samt såg på tv. Där är man igen nu att ta hjälp av den fantastiska tv:n. Jag behövde inte erkänna att jag var trött för jag hade ju tv:n att ta till. Men inte skall jag ha dåligt samvete för att vi såg på tv utan vi hade det mysigt tillsammans. Men jag måste nog erkänna att i idrottsspråk så var jag nog lite rookie. Varför skall man bränna allt krut på en gång ? Jag blev ju knappt människa alls sen ikväll för de två änglarna vi har här hemma knäckte mig totalt. Resten av kvällen så gick man ju bara på att vänta att det skulle bli läggdags. Vad har jag lärt mig ikväll ? Jo att vi män alltid skall göra saker man skall göra det, ja det skall alltid hända hända något. Kanske jag borde lära mig lite mer av mamma i huset och finnas där och orka hela kvällarna. Inte bränna krutet på en halvtimme. Just nu så har jag fått ett lugn i huset barnen liggen stilla i sängen ioch jag njuuuter. Men ibland känns det som följande talesätt stämmer in här "barnet har som regel fått sitt förstånd från pappan, eftersom mamman fortfarande har sitt i behåll". Ha det bra.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack Göte för det citatet! :)

Göte sa...

Varsågod det var så lite så.