fredag, mars 07, 2008

Engagemang och kunskap är viktigt i politik

I dag i nyan så hade någon reagerat och messat på att det satt en 40-åring med i en ungdomspolitisk grupp. Och vad är det att man är 40 år och vill engagera sig i ungdomsfrågor inte kan jag tycka att det är något fel i alla fall. Tvärtom det är väl extra bra och det tycker speciellt eftersom jag nu är ganska säker på att det här är vår sosse Igge Holmberg det här nu gäller. Är det någon som engagerar och har en bra hand med ungdomar så är det Igge. Men nu tillbaks till tanken med messet om att det skulle vara fel att ha en 40 åring så kan kan jag vända på det och tänka att skall jag då som är 40 inte få jobba med äldreomsorgsfrågor ? Jag har de senaste åren jobbat intensivt med äldrefrågor inom kommunalpolitiken och jag tycker att det är kul och det är väl just nu det viktigaste att man brinner och att man är intresserad än man hör till någon grupp och därför skall vara med.

Om messet som var i nyan känns som

-Avundsjuka är en förolämpning mot en själv.

Ha det bra.

Inga kommentarer: