tisdag, mars 18, 2008

Bra kondis, bra stresskontroll

Hej idag har det varit en mycket stressig dag så från att jag vinkade hej-då till familjen lite före halv nio så har det varit riktigt full fart ända fram tills jag kom hem lite efter klockan 22. Men det intressanta är hur jag nu har koll på läget i alla fall. Nu anser jag att jag har en relativt bra kondis för i söndags var jag på en 85 min länk och en medelpuls på 141 så med det anser jag jag har bra kondis.
När min kondition var sämre så blev jag irriterad och tappa fokus när jag blev stressad, jag orkade inte hålla koncentrationen hela tiden. Men nu idag så blev jag riktigt impad av att med den farten som varit idag så är jag riktigt nöjd. Så om en företagsledare ger sina anställda möjlighet att träna på arbetstid ca 2-3/ veckan så tror jag företaget vinner på det. För de anställda är så mycket effektivare då på jobb och mår bättre. Men om jag nu som politiker skulle ge den förmånerna till en som jobbar inom den offentliga sektorn skulle det också vara okej ? Ja jag anser att det skulle vara en långsiktig satsning, men jag tror nog att jag skulle starta en hel del rabalder och bli anklagad för att slösa med skattemedel.
Ha det så bra.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hälsningar från offentliga sektorn: det skulle ju vara en alldeles utmärkt idé. Då skulle jag gå på lunchvattengympa. Skulle passa mig perfekt. Tänk att ligga där och sprattla mitt på blanka dagen. Och vara "klar" när man kommer hem --> mer tid för barn/familj -->hela samhället vinner på det (inte bara arb.givaren).

Göte sa...

Du har så rätt Pia.