onsdag, september 26, 2007

Valhets

Hej Blogg det var en tid sen jag var och hälsa på dig men det har varit lite mycket nu.
För fyra år sen jobba som fältare och ställde upp i valet som en kul grej målet var att kunna bidra med mina röster till partiet som står för mina värderingar.
Men så fick jag så mycket röster så jag kom jag in i lagtinget och jag trivdes i denna värld. Men då är det också mycket tack vare den goda stämningen i partiet.
Men sen tänkte jag att va skönt när lagtingets arbetsperiod är över att varva ner lite inför den nervösa kvällen den 21 oktober. Kvällen som min fru redan fasar över.
Min kära hustru funderar skall Götes hjärta hålla för spänningen. Om min man va nervös förra valet, men hur skall det inte bli i år då?
Men det är det ingen som vet men det jobbiga är väl att man idag redan kan få fjärilar i magen när man tänker på den kvällen just den 21 oktober.
Men nu tillbaks till den lugna tid inför valet där jag skulle skriva långa bloggar, fila på eventuella annonser. Få ihop valaffischer som måste komma upp sen. VAR ÄR DEN TIDEN?? Den bara försvinner. Det skall förberedas om debatter, kommuanalauppdrag skall åtgärdas. Tiden rusar iväg.
Men när mina tankar kommer på något konstruktivt då skall du få reda på det kära blogg dig kommer jag aldrig att överge. Men i stressen så försvinner min kreativitet. Men du och jag blogg finns där för varandra.

Ha det så bra.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Allt kommer att gå bra för dig i valet, min vän! Men om du inte blir omvald är det Åläningarnas förlust.

I kväll blir det GIF:arna-Norrköping. VIP-läktare med mat och dryck. Årets första match för mig och kanske årets viktigaste för GIF.

Jonas

Göte sa...

Tack för de fina orden jag skall ta ut de och läsa när de förbenade fjärilarna kommer så blir jag lugn och fin i magen.
Sen måste jag erkänna att det är lite imponerande med en 3-0 seger över Norrköping. Visserligen så var ju Norrköping klara redan. Men ändå skulle vara kul att mötas om igen även om mitt Malmö FF spelar som ett gäng nötter bara de hör ryktas om konsgräs. Men jag ser kanske en orsak till få komma och hälsa på dig.

Ha det så bra

Anonym sa...

Att du kom in för 4 år sen var för att vi var många som trodde på dig och röstade därefter. Måste säga att det misstaget gör vi inte om.
Men lycka till ändå

Göte sa...

Först måste jag säga att det är synd om jag gjort dig besviken men tyvärr vet vet jag inte hur, vilket är synd. Så jag kan inte göra annat än beklaga. Men tack i alla fall för lyckönskningen.