lördag, september 15, 2007

Idag är det ingen vanlig dag.....

..... utan en riktigt bra dag. Först av allt så var jag på simtävlingar igen och det är rätt så länge sen jag var senast. Men nu när jag börjat att träna simmare som tävlar igen så bör man ju som tränare vara där och hjälpa dem. Och efter att varit simtränare från 1989 - 1999. Och sen ettåriga inhopp en fyra gånger så kan ni tänka er att man dragit in klorlukt ett antal gånger. Jag försöker klippa banden med sporten men det går bara inte. Och det är lite speciellt att följa de här simmarna och deras utveckling. Som idag såg jag en 17-årig tjej som mest gått på och tävlingar och ryckt på axlarna tidigare och inte brytt sig om hur det gått för henne. Som jag sett och kommit ihåg det i alla fall Men idag simma hon en 50:a fritt som var helt fantastisk. Vilken teknik men farmför allt vilken vinnande spark. Bra jobbat av Kjell där.
Sen är det ju kul att följa sina före detta simmare som nu är 13 och 14 år och simmar nu i ÅID grupper. Vidare så kan man ju inte glömma ögonblicket när ens simmare skall upp och simma i tävling första gången 25 fjäril. Det fick jag uppleva idag. Vilken stolt simmare när simmaren kommer upp och ha klarat det och då hon bara 10 år.
Nå tävlingarna var ju för mig klar redan klockan 12 men eftersom jag insåg att det bara var en förkylning jag hade så har det gått över när när jag tyckt synd om mig klart. Så kunde jag jogga hem då från Godby skön känsla att få komma igång med träningen igen.
Sen eftersom jag har min gode vär Christoph här på Åland så skall vi nu och se på fotboll när Sund spelar hemmamatch idag i div.4. det vhar vi försökt fått in nu åtminstone 3 år. Det ser jag verkligen fram emot nu.
Och senareikväll så kommer min absoluta favorit Svensson Svensson kommer i tv-rutan igen. Då skall jag njuta för oj vad jag är förtjust i Svensson Svensson. Vissa säger att de förstår varför jag tycker att Allan Svensson är en härlig person men det förstår jag inte riktigt. För jag har ju inte jobbat på posten sen säkert 18 år sedan....

Ha det så bra

Inga kommentarer: