söndag, september 23, 2007

Imorgon sista plenumet den här mandaten

Känns konstigt och snopet imorgon är det sista plenumet för den här mandat perioden. Det är en konstig känsla. Nu när man börjar komma in i det politiska så vet man inget om framtiden. Men framtiden och min politiska karriär är något som jag garanterat återkommer om senare i min blogg. Men det jag blev att sitta och tänka på här imorse så var hur mitt tankesätt har ändats.
Först så hur man tänker på vad det offentliga skall göra och sen vad det privata skall vara initativtagare till och rollfördelningen där. Känns som att nu vill många pratar om att hjulen skall rulla, men egentligen rullar ju näringslivet på som bara den. Därför behöver vi nog tänka efter en och annan gång innan vi politiker vill "hjälpa" näringslivet. För vi får ju inte heller skapa en orättvis konkurrens. Däremot så blir jag mer och mer övertygad om att det bör satsas på den offentliga sjukvården och att alla har tillgång till den d.v.s med låga avgifter. T.o.m. ännu lägre än vad vi har idag. Där har det offentliga att satsa på.
Sen sitter jag ofta och funderar med hur vi skall utveckla den äldre omsorgen och då är det ju främst en kommunalfråga som jag tycker är bra för då kan du ju jobba för de äldre i din närhet.
Men vad har det här nu med att göra om mitt tankesätt och hur det har ändrats.
Jo med det tidigare tanke sättet så skulle jag funderat mest på att på tisdag har Brynäs seriepremiär mot Luleå samt säkert lite tankar om Arsenals storseger igår. Sen skulle funderingar har varit på hur Malmö FF skall lösa tränarfrågan och sist av allt vad jag gärna skulle ha varit på MIFK-Jaro. Nåja det MIFK matchen skulle jag gärna ha varit på men jag måste prioritera familjen mera.
Så sen om jag blivit äldre och samtidigt blivit far till två juveler under de 4 åren. Kan det vara så att de här 4 åren i lagtinget har fått mig mer samhälls intresserad. Jag tror det nog har blivit att jag nu blivit mer samhällsintresserad av jag just har kommit in politikens värld. Förr sa alla att politik är tråkigt men så det ju inte utan politik är intressant och utvecklande. Och som rör en hela tiden.
Ha det så bra

Inga kommentarer: