tisdag, september 04, 2007

Ikväll är det säsongstart

Ikväll tisdag så är det en stor kväll för ca 65 barn. Då startar SIF simning sin hösttermin så då står Barbro, Michaela, Roine, Marika, Erika och jag och tar emot alla dessa.
Det är nu 2 ½ år sedan jag, Lars-Mikael och Sisa startade SIF simning och vi ligger nu runt 60 simmare per termin och mer klarar vi inte att ta emot tyvärr för behovet är stort.
Men tack vare rutinerade ledare som bl.a. Barbro, Marika och Erika så går det bra och fungerar smidigt.
Så nu önskar vi de 65 simmarna välkomna ikväll och vi garanterar de en rolig och angenäm höst. Simma i SIF är ett val man aldrig ångrar. Vi har kul utan prestationskrav samtidigt som vi har ledare som älskar det de gör.
Finns inget roligare än sen när man ser ett barns lycka som när det klarar sitt 100 meters märke, det är en lycka och stolthet som inte går att dölja. Och sådant kommer jag att se en hel del av i höst

Ha det så bra

3 kommentarer:

Unknown sa...

Häj Göte! Av en slump när jag besökte en blogg hittade jag en länk till dej. Jag bor i Jakobstad och tävlingssimmade förr oxå. Vi träffades några ggr/år (trevliga minnen) och så sent som för några veckor sedan prata jag och mina två systrar om er simmare från Åland! Va roligt att du ännu håller på med simning! Ha d gott! Jag hälsar gärna på dej på din blogg flera gånger. Hälsningar Ann

Göte sa...

Moi eler vad de säger uppe i Jeppis. Tyvärr kan jag inte minnas ditt efternamn men du simmade under Erik va ? Int är det din far? Jag ber om ursäkt om jag här tar mig vatten över huvudet :-) Men ville testa och jag kommer ihåg att han själv hade åtminstone två döttrar som simma. Nå en sak är jag säker på och jag kommer ihåg Patrik som både simmare och tränare. Jag håller med om trevliga minnen.
Jag har flera gånger försökt sluta som simtränare men det går inget bra. Klorlukten lockar för mycket. men nu har jag simmare mellan 6-11 år. Och första gruppen idag kom upp i nästan 200 m och andra gruppen simmade 650m.Inte riktigt samma pass nu men lika kul. Ha det så bra. Lite nyfiken Ann vems blogg har en länk till mig? Och du är så välkommen igen.
Ha det bra.

Unknown sa...

Häj, säger jag! Det var någon fråm Mariehamn (kanske politiker??)på bloggen.fi som hade din länk. Jag simmade under Erik men är inte hans dotter, men han har mycket riktigt en dotter som simmade samtidigt. Jag har två äldre systrar varav en är tränare i Grankulla och har besökt Mariehamn ganska flitigt de senaste åren. Det kan ju hända att du inte alls minns oss heller... Vi hörs!