söndag, september 23, 2007

Fotbollsturneringen

Jag fick ett mess av en mycket god vän som hade läst i min blogg om fotbollsturneringen mellan partierna igår och nu undrade han hur det gick. Här nedan kommer svaret. Jo men visst blev jag lite fundersam när en politiker från ett parti fråga om jag hade skaffat sjukvård. Vad då sjukvård när politiker skall spela fotboll ? Så dåligt kan det väl inte vara att de inte håller sig på fötter.
Ursäkta att jag inte trodde att det skulle vara så intensivt men oj vad fel jag hade. lite sent kom vi igång men att se den intensiteten som det spelades med och vilka prestationer av vissa jag blev faktiskt lite imponerad imponerad.
Såna prestationer som man fick se t.ex av centerns spelare som Patrik Larsson, Henry "Thierry Henry" Lindström och Pantern Runar "Lill-Laban" Karlsson där bak i målet.
Sossarnas Daniel & Henrik. Ja egentligen borde man nämna alla för alla var med och bidrog till den glada stämningen. Men det går inte att nämna alla för även om de som jag nämnt glänste så ta t.ex. Britt Lundberg sociala kompetens att alltid hålla sällskap med motståndarnas målvakt. Hjälte insatsen gjorde nog ändå liberalernas Viveka Eriksson att ställa sig i målet för de flesta som var där ville inte förlora så det var rejäla kanoner som avlossades och man såg inte spår av parti samarbete i de här matcherna.
Vem som vann ? Det är väl inte så viktigt om vem som vinner och sådant, det är ju ändå att deltaga som är det viktiga.
Men okej centern fick mest med poäng och vann vår stora buckla som sossarna sponsrat som ett vandringspris för att få en fortsättning.
En stor eloge till vår speaker Ola Andersson som gjorde det lätt att följa med i matcherna och förklarade vad som hände när vissa spelare blev länge borta.
Och sen som jag konstaterade efteråt så var att det var nog tack vare Olas närvaro som Centern vann turneringen för Patrik Larsson lyfte sig när han fick höra Ola som brukar vara speaker på Sunds IFs matcher och Patrik tänkte då på när han trivdes bäst som fotbollsspelare. Och Patrik har ju spelat i SIF så det var säkert hans storhetstid som spelare. Och det måste ju vara alla spelares dröm att spela i Sunds IF.
Och jag som enväldig domare och tävlingsjury hade också kul så jag tackar alla som var med.
Nästa gång får centern ordna fotbollsturneringen men då gissar jag att dom vill spela på grönt gräs. Men eftersom Agendas 21:s tema var gatan åt folket så vad kan var mer passande än spontan foboll på gatan för oj vad mångas fotbollskarriär som börjat hemma på gatan.
Det var värt helt klart värt att på den bilfria dagen cykla från Sund in till Mariehamn och sen tillbaks när fotbollen var över. För roligt hade jag på många olika sätt. Och så fick träffa en gammal vän och kollega jag inte träffat på länge som var med och spelade också. Hur skall jag uttrycka mig att hon ställde i alla fall upp för partiet.

Ha det så bra

4 kommentarer:

Anonym sa...

VADDÅ?? Insinuerar du att min insats i fotbollen inskränker sig till att "i alla fall ställa upp"?? Från min sida var det en kraftig insats - jag har ont här och där ännu. Speciellt piruetten då jag plötsligt stod uppe på bollen och detta inte fungerade resulterade i blåmärken. Utöver detta hade jag faktist många "inombords-blåmärken" i alla mina, många, muskler. Fler än jag själv trodde, vilket nu visade sig som ett faktum. Nåja. Massor med lycke till i valet, det är så kul att se att du trivs så bra! Pia

Göte sa...

Alltså Pia det där var en hjälte insats du gjorde. Många var där och tog för sig och "stilade" om man säger så. Men inte du Pia du var där och ställde upp för laget det var t.om. så att du "offrade" dig att ställa dig i målet så var WOW !!! Det skulle behövt fler som dig.
Jag var allts imponerad av dig om det inte kom fram i inlägget. Jag säger som när vi var kollegor du är bara bäst helt enkelt. Och som sagt än en gång imponerade du på mig.

Anonym sa...

Ok. Nu har blåmärkena börjat blekna och jag kan ta till mig konstrukivt beröm. Tack, tack. Det är rätt så kul att läsa din blogg, du har så ödmjuk inställning till allt och alla. Men själv minns jag nog hur du kunde "göra bus" titt som tätt. Jag minns speciellt en gång då jag skulle ringa och boka en flygbiljett, men fick lägga på luren i örat på bokningspersonalen 3 ggr!!!pga kraftiga skrattattacker som omöjliggjorde samtal för min del. Det har du knappast glömt?? Hmm...funderar ännu på hämnd...

Göte sa...

Bäste Pia som du kommer ihåg så hade vi svårt med varndra i börja och det var för att vi var så otroligt lika du och jag. Men efter det så ser vi varandras styrka, men det är nog för att vi det precis likadant med dig ang ödmjukheten. Sen glömmer jag inte heller när vi var i direkt sändning i radio vega när de hade studion i ämbetshuset. Den var inte dålig den heller. Väntar på hämnden för det betyder att vi kommer troligtvis att träffas igen. Ha det bäst pia det är du värd. Jag undrar om inte mitt nästa inlägg blir tillägnat dig. Men jag skall låta dig vara relativt anonym så därför blir det Pia som nu är politiker och varit fältare. Svårt att gissa vem eller ?