fredag, oktober 19, 2007

Varit en rolig vecka..

Nu har det varit en händelserik vecka. Det har varit en vecka där jag fått prata om för mig intressanta ämnen. I måndags var det en ÅHS debatt sen så har nyan som enda tidning lyftit fram idrottsfrågor och det har gjort att många har kommit fram och pratat idrottsfrågor med mig. Och det är något jag verkligen gillar. Det intressanta där är att många tyckte om min åsikt att våga säga om att ha gymnastik i skolan en timme per dag och att lösa det med en att förlänga skoldagar för att få in mer gymnastik. Jag trodde att det skulle vara för mycket för många men det är ingen som sagt det åt mig i alla fall. men vågar man då sätta in mer gymnastik samtidigt som man har att man lyfter fram leken så blir det rörelse i glädje. Sen har många velat prata ungdomar och då om vem som gör något för ungdomar. Och snacka om att man är i rätt parti. Vi har hos oss riktiga eldsjälar när man pratar om ungdomar. Tänk bara på namn som Mia Hanström, Igge Holmberg, Gunnar Andersson och mig. Vi har där 4 personer som bryr sig om ungdomar och jobbar för ungdomar. Så det är ju inte svårt att säga varför man skall rösta på en sosse om man vill förbättra för ungdomar. Sen har vi ju vår ungdomsgrupp med Ingrid, Ida, Ruth, Julia, karin Emilia med fler som säger sina åsikter för ungdomar. Om ungdomar så kommer vi imorgon att ha ungdomsdag som börjar kl.14 i röda rummet på Torggatan efter det så så fortsätter det kl.18 på Bastun och där kommer det att vara karaoke (s)-tand-up, live musik. Och för att vi skall lyfta upp ungdomsfrågorna ännu tydligare så har vi 16 st. SSU-are som kommer att elda upp oss vad vi bör göra för ungdomar. Och de får ställa kandidater mot väggen med att fråga vad just vi skall göra för ungdomar. Så är du intreserad av ungdomspolitik kom då till Bastun för där kommer svaren och bedömningen är vi för ungdomar eller är det bara snack...

Så har du inget specillet på lördag kväll så kom till Bastun det garanteras en helkul kväll.

Ha det så bra.

Inga kommentarer: