lördag, oktober 13, 2007

Jag klarade det

Nu är jag i mål... Okej då jag har varit i mål sen lite över kl.13. Nu vet jag ju inte vad jag hade för tid men det var såna som sa att jag hade en tid runt 2.04. Men jag tycker inte tiden är så viktig i år men vänta bara nästa år måste jag väl sikta på att gå under två timmar. Men mitt mål var att springa hela loppet och det gjorde jag förutom att gå kort snuttar vid vätskekontrollen.
Det var riktigt kul och nu smakar det efter mer. För det är ju det där sociala också när man springer och småpratar lite eller flåsar tillsammans.
Okej jag är biten. Jag vill springa mer, jag vill snart börja köra tuffare. Tycker ni jag är konstig så förstår jag er men tänk på en sak, jag har märkt att desto mer tränad jag är så gör jag ett lika mycket bättre jobb.
Jag läste i en tidning om en VD:n för Red Bull som låter sin personal, eller rättare sagt vill att personalen skall träna på arbetstiden. Det har gett mindre sjukfrånvaro och en personal som också gör ett bättre jobb.
Det är något som verkligen får en att tänka över också när man pratar om hur mycket gymnastik som det skall vara i skolorna.
Sen skulle det vara kul om någon av våra företagare skulle ta sig råd att personalen får träna på arbetstid, tror det skulle betala sig långsiktigt.

Ha det bra

Inga kommentarer: