onsdag, oktober 17, 2007

Inte många dagar kvar till valet

Det märks att det börjar närma sig val inte bara på oss politiker utan på de övriga också dvs de som skall välja vem man skall rösta på. Idag har jag varit med Sophia, Siv och Martin på Mattssons parkering och det märks att nu tycker folk att det är intressant med val och i ett spännande läge. Som en person sa idag att man vet inte riktigt vem av politiker är vinnare och vilka partier går framåt eller bakåt.
Men en sak känns det och det är att vi kommer att göra ett bra val. Vi har en otrolig stämning i partiet och många som kommer fram till oss så säger att vi gör ett bra jobb. Och det är kul med all den positiva feedback man får. Visst är det såna som kommer fram och har en annan åsikt också och vill disskutera vissa saker vi tycker. Men då är det kul att disskusionerna blir så sakliga.
Sen så vi syns ju överallt och det är viktigt. Avslutningsvis måste jag säga att det här med valkampanj så är första gången jag är med på riktigt. Och det tar mycket tid men fasen vad kul det är...
Hoppas du tycker det också.

Ha det så bra

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tjenare Göte!

Här är din vän, född och uppvuxen i skogen och nu inflyttad till Mariehamn, ja just det ja, Patrik "Putte" Häggblom (hade nog ett smeknamn som jag fick av dig i högstadiet, men har förträngt det nu). Nu börjar spänningen på riktigt! Valrörelse är något nyttigt och roligt måste jag säga. Har haft förmånen att lära mig mycket roligt under denna tid.
Förresten hoppas jag att du inte är sur på mig, då jag försökte bjuda dig på en "obunden" korv i Godby för några veckor sen!
Lycka till i valet Göte och jag hoppas att vi får chansen att stöta på varandra många gånger ännu i många intressanta ämnen!

blogg.alandstidningen.ax/patti

Göte sa...

Hej Putte. Jag hopas verkligen du inte tog illa upp för smeknamnet. Jag kan säga att det var alltid lika trevligt och träffa dig i skolan och på ungdomslokalen och det är det givetvis fortfarande. Jag skulle gärna ha stannat och ätit korven men jag hade två trötta hungriga barn i bilen som jag måste hem och laga mat till. Annars skulle jag jättegärna ha stannat och pratat för ni var trevliga de personer som jag kände igen där och en obunden korv sitter väl aldrig fel. Detsamma Putte mycket lycke till i valet och hör av dig så kan vi ta en kaffe någon gång. För soom sagt för mig är du fortfarande glada trevliga Patrik "Putte" Häggblom.

Anonym sa...

Hej!
Vi hade också toppenstämning i stan. Många hejar på oss just nu. Det känns i alla fall som vi kommer att göra ett bra val. Vi är både (s)tarka och (s)tabila. Ett (s)unt val. Borde ha varit din valslogan by the way. Ses.

Sophia sa...

Tack för igår! Jag lever och står på benen ännu - tusan va kul vi har det! På söndag hoppas och tror jag att vi får lön för mödan...fram till dess blir det mera S bullar och toppen humör!