tisdag, oktober 23, 2007

Tiden läker alla sår

Hej tiden läker alla sår heter det och så är det väl. I går dvs måndag så jag var man grymt nere och en stor tomhet. Jag har alltid förknippat vårt parti socialdemokraterna som ett lag och jag har varit med där i fyra år och jag har varit nöjd för jag har fått förtroendet att driva stora frågor som ÅHS avgifts sänkning, närståedenvårds frågorna om att man skall ha rätt till närståendevård. Jag har med partiets hjälp fått besökscentrum till Bomarsund och en personlig hjälpar utbildning på Ålands vårdinstitut. Allt det här så gjorde att jag trodde på det här valet för min del. Partiet var jag inte ens orolig för vi hade haft en sådan bra kampanj...
Sen kommer bomben vi fick tre mandat och en av de saker som lite kändes var att jag inte fick röster för ett eget mandat. Fast jag visserligen ökade med röster. Men det känns som man är med i ett lag i t.ex. fotboll och laget trillat ur, i den avgörande matchen så gjorde jag två mål men skulle jag ha satt friläget i sista minuten så skulle det ha fixat sig. Men jag missa. Vad vill jag säga med det? Jo att alla som är med har sitt ansvar och jag skulle ha velat bidra med mer. Men inte skall jag vara besviken längre utan nu gäller det att spotta i händerna och köra vidare för nästa valkampanj börjar om ca 1400 dagar men förarbetet börjar redan nu. Så huka er snart kommer jag upp med skyltar igen.
Idag har varit en dag som jag ett tag trott att jag fyllt år eller någonting för jag har fått höra så fina och uppmuntrande ord.
Så tänk på att behandla andra som du själv vill bli behandlad.

Ha det bra

1 kommentar:

Anonym sa...

Jopp. Så är det. Om några veckor tänker du inte på detta dagligen, om några månader tänker du inte på detta varje vecka osv. Du reder dig, och humorn ser jag att du har kvar (hänvisar till din kommentar i förra inlägget). Och vill du ha nåt kul att göra om du har trist kan du få komma och hälsa på min blogg (ja, du läste rätt) via Ålandstidningen
--> Pia´s blogg.