lördag, oktober 06, 2007

Idag är det barnens dag

Hej på er idag när man borde vara och kamanja så hamnar man att stanna upp allt för frun är och jobbar så då är man med barnen en hel istället. Så på förmiddagen packa jag mina juveler in i bilen och körde iväg till farmor. Där hade vi beställt farmors plättar MUMS !!! Sen efter det så tänkte jag försöka kampanja lite nere på stan när vi hade tagit med oss farmor till stan men nej när vi kom till sossarnas röda rum så ville Johannes till sitt jobb som är lekparken vi torget så då gick vi dit Johannes, Alexander och jag för att gunga lite.
Så inte blev det karaoke som vi har vid vårt röda tält. Jag fick frågan tidigare av en av våra kandidater vid röda rummet. Men inte ville jag skrämma iväg alla för det var ju så mycket folk där då. Hon som fråga kan sjunga men inte jag, jag trodde jag blivit hyfsad på att sjunga men min fru har berätta den hårda sanningen. Att jag kan inte sjunga så det är väl bara att inse fakta. Men då brukar jag säga hellre än bra och sjunga ändå men inte idag. Lite för mycket folk på torggatan för att jag skulle börja leka sångstjärna där.
Nu är vi tillbaks hos farmor och lillebror sover, och storebror Johannes testar hur mycket farmor orkar med.
Och än så länge orkar hon leka med Johannes men snart kanske hon frågar om vi vill börja fara hemåt.
Men barnen och farmor njuter i fulle drag att få umgås med varandra. Så när man i kommuner funderar på var seniorboenden, servichem skall byggas så se då om det går att bygga nära ett daghem eller lekpark. För jag är helt övertygad att träffa barn i rätt dos ger energi, men visst suger de energi också men det är antagligen mest av föräldrar. För är de med någon alla så är de ju snälla och lyder och allt sån där. Varför lyder det inte alltid mig ? Är det för att jag är en s.k. förälder?
Nu skall jag gå och se hur det går för Johannes och farmor.

Ha det så bra.

Inga kommentarer: