torsdag, oktober 04, 2007

Fortsatta tankar om droger

Hej jag sitter och mediterar och samtidigt surfar runt på nätet lite och såg då Britt Lundbergs tankar om att jobba i skogen istället.
Visst ibland så kan det vara bra med s.k. samhällstjänst som det blir då men räcker det? Det jag har funderat på är istället att taänk om man skulle omvandla fängelse till vård. Att t.ex. en som hamnat fast för rattfylleri fler gånger och tilldöms ca 5 månaders fängelse skulle det inte istället kunna omvandlas till då 50% längre vård istället ? Eller kanske bättre om en yrkesmänniska skulle säga att hur lång vård den tilldömde skulle behöva vård för att friskna från sin alkoholism. Samma borde man kunna göra med narkotikamissbrukare.
Ja jag anser alkoholism och ett narkotika neroende är en sorts sjukdom och vissa behöver medicineras och vissa inte.
Jag är alltså inte mot suboxonvård, men jag är inte för det som ett första försök. Man borde först testa en medicinfri behandling.
Nu har jag lättat mitt hjärta så nu kan jag antagligen somna lättare.

Ha det bra

Inga kommentarer: