lördag, oktober 27, 2007

Känslor

Detta har varit en mycket känslosam vecka för mig. Kanske lite väl om man skall klara av det egentligen.
Först började ju veckan med det där valet som jag egentligen vill glömma men det tror jag att jag aldrig nog kommer att göra. För jag gick ju framåt personligen. Men ändå ett bakslag som slet och kändes.
Först då så är man utanför lagtinget så jag börja förbereda mig mitt liv som fältare men så enkelt var det inte så det återkommer jag till på slutet av mitt inlägg.
Sen på tisdagen så får jag komplimanger som gör att jag känner att nu är jag på G igen. Och jag vill bara säga att där att jag är en stolt sosse och tacka alla underbara sossar inte minst då Barbro och Christian.
Sen tisdag eftermiddag har jag då Barbro på tel.svararen som berättar att jag vunnit lottningen mellan Christian och mig. Men vinna en lottning om första eller andra suppleant i opposition spelar väl ingen roll. På onsdag morgon kommer Ann-Helen och grattar mig till lagtinget medans Camilla ännu sitter i regeringen. Det var ju kul att få vara med där ett två - tre veckor till. Men läser man tidningen nu så tar det inte så hemskt länge innan den regeringen är tillsatt. Sen berättade Camilla att hon ansökt om mammaledigt fram till 01.11.08 och då fått det så det betyder att jag då skall sitta i lagtinget i ett år. Vad kul.... Och en belöning till de 104 förutom mig som valde att rösta på just mig.
Men vänta nu jag skulle ju börja som fältare....
men enligt kommunallagen 62 § så får man vara tjänsledig högst 4 år för ett lagtingsuppdrag, så där ryker det väl det.
Sen att gå ner i arbetstid och jobba 80% hos fältana skulle man väl klara för vad är det man säger - finns den rätta viljan klarar man av att bestiga de flesta berg. Och jag brinner för det där jobbet.
Men då måste ju mina chefer vilja att gå med på det för klarar man av att vara bankdirektör på heltid så måste ju jag fixa det eller vad tycker ni ?
Förstår ni att man sitter i en jobbig situation.
Vad skall jag välja säga upp mig som fältare eller försöka kombinera det ? För att få befrielse från lagtinget för det här året så lär jag inte få samtidigt som det skulle vara ett svek mot de 104 förutom mig som valde att rösta på mig.
Ikväll skulle jag egentligen haft kräftskiva tillsammans med mina närmaste vänner men jag fixade det inte, mina känslor är lite för mycket i gungning just nu så därför valde jag att avboka den.
Den här veckan som jag har haft hoppas jag att ingen av er skall behöva ha. Jag är totalt slut både känslomässigt och fysiskt. Därför har jag inte varit så aktiv den här veckan med mitt bloggande och det ber jag om ursäkt för.

Ha det bra.

Inga kommentarer: