onsdag, september 02, 2009

Två nya ögon

Bara att inse det är skillnad på det kvinnliga och manliga ögat. Det nu ca ½ år som jag haft kontoret på styrmansgatan 6. Och visst har det kännts lite lite bunker där ibland. Sen i tisdags har jag haft en kvinnlig kollega och nu känner jag knappt igen mig. Jösses vad snyggt det håller på och blir där.
Visst kan det ju vara så att jag har väl mycket fokuserat på ungdomarna det här ½ året och varit glad över att ha någonstans att träffa dem.

Men att göra så enkla ändringar i möbleringen och då få så mycket snyggare. Sen måste jag erkänna att jag också skäms lite för man skall inte behöva börja sina två första dagar på ett nytt jobb med att städa.
Men nu känns det som att jag flyttat till en ny lokal. Med två nya fräscha ögon som såg direkt vad som kan kan göra det trevligare.
Sen gäller det hänga med i svängarna för sen har det gått snabbt.
För det gäller att kunna smälta det också och kunna se det på förhand.
Nu har jag sagt ja till allt och det ångrar jag inte för jag kommer att trivas så mycket bättre efter förändringarna.

Ha det så bra

Inga kommentarer: