fredag, september 11, 2009

Stockholm Halvmaraton

Oj vilken dag det har varit i storstaden Stockholm. Det har varit en hel del jobb bl.a. har jag varit till Mareld och köpt arbetsmaterial och sen har jag haft en ungdomskontakt med en åländsk ungdom som sa "att utan mig skulle den inte kunnat tagit sig till sin utbildning" som den går i nu, och de orden värmde ända in i hjärtat.
Sen så har jag också jobbat lite med simning så har jag har varit till en återförsäljningsfirma och sett på lite material. Efter det så hade jag möte med en simtränare och diskuterade samarbete med ett gemensamt träningsläger.

Men nu lägger jag sånt åt sidan för imorgon skall jag springa Stockholm halvmaraton för andra gången.
Förra året sprang jag och min gode vän Jonas Öhlund det och vi tyckte loppet var så trevligt att vi vill göra det till ett årligt återkommande evenemang. Förra året sprang jag det på 2.07,40 och jag har ett mål i år att kunna springa det under 2.05. Men det blir tufft.

Men det som skall bli kul att vara med om är att det 11 136 löpare anmälda så det det största loppet som jag sprungit vilket jag skall tycka att blir en upplevelse.
Jag skall föröka orka med att skriva en kort rapport från loppet imorgonkväll. Men som jag startar först 16,45 svnsk tid så det blir nog ganska sent som jag kommer att berätta hur det gått för mig.

Och sen kan jag gissa att vi vill ju hinna ut på byn också sen på kvällen :-)
Men har du inte tålamod med det att vänta på min rapport i bloggen, så kan du gå in här så kommer det nog att komma upp resultat sen ca. 19 - tiden svensk tid.
Jag har startnummer 6861 så är det lättare att hitta mig om man vill gå in och titta.

Men nu är det nog dags att börja gå och tutta lite.

Ha det bra.