fredag, september 18, 2009

Värmande ord

Idag hade vi diplomutdelning på ART kursen och i samband med det så fick våra kurskamrater ge oss positiva omdömen. Vi kallar det för positiva förstärkare, och visst så kanske det blir överdrivet och krystat ibland. Men visst mår man bra när man får höra positiva ord om sig själv. Jag kände att jag behövde det och det fick mig att må och känna mig bättre. Så har du chansen att ge någon en komplimang så tycker jag du skall passa på att göra det. För man mår så bra att få höra något positivt. Och det tar inte lång tid heller men tänk på att du skall mena det. För att att berätta något snällt om någon kostar inte mycket, men är en rikedom för den som får det. Det behöver inte alltid kosta för att ge någon något

Ha det bra.

2 kommentarer:

Sis sa...

Just det. Det kostar så lite att säga något positivt åt en annan, men tänk så mycket det kan betyda att få den där positiva kommentaren! Det kan förändra en hel dag. Kanske en hel vecka till och med. Eventuellt ett helt liv också. Vem vet?

Vice versa med negativa kommentarer förstås. Synd att det är lättare för mången att dela med sig av dem.

Ha en skön helg! Hoppas du hittar på nåt roligt med barnen. Simhallsbesök kanske?
Här ska det vandras i skogen :)

Göte sa...

Tack Sis för fina tänkvärda ord. Blev en utflyktsdag på skördefesten som vi har här på Åland.