torsdag, september 24, 2009

Jag hade fel

När det var klart med resultatet i EU valet och Carl Haglund tackade Åland för de åländska rösterna som hjälpte i honom in i europaparlamentet. Så sade jag att det är nog det enda Åland får, för sen glömmer han nog bort oss. Men oj vad fel jag hade.
Grymt fel faktiskt för just nu sätter vi oss ner och pratar om den åländska ungdomsarbetslösheten med Carl Haglund.

Vi är 6 st. ålänningar som är med på mötet. Ja egentligen 7 för en person från Åland som man behöver lyfta fram i det här sammanhanget är nog Haglunds medarbetare Wille Valve som jag tror ligger och bombar Haglund med åländsk information.
Jag tycker det känns bra att man lyfter fram ungdomsfrågor och då om ett sånt här ämne.
Men man märker att ungdomsfrågor är ett ämne som berör igår morse var jag och min kollega Linda inbjudna till ett möte och informera om vår verksamhet. Det här mötet började kl 8 så jag gissade att vi skulle kunna vara på ett annat ställe kl.9. Så jag berättade om verksamheten i ca 30 minuter och tänkte att det är väl 2-3 frågor. I 45 minuter så hade vi en bra givande diskussion.
Det var faktiskt riktigt kul att de ville prata så mycket och engagerat. Så även om jag är sliten så är det roligt att det finns folk som blir engagerade och vill delta i diskussionerna när det rör ungdomar.
Ha det så bra.

Inga kommentarer: