lördag, september 12, 2009

YES jag gjorde det.

Idag så sprang jag stockholm halvmaraton och jag var laddad som bara den. Timmarna före låg jag i sängen på hotellet och peppade. Jag skrev igår att jag gärna ville gå under 2.05 och det ville jag. Men min hemliga optimala dröm var ju att gå under två timmar.
De hade personer som agerade farthållare och sprang med flagga som det stod vilken tid de skulle sprinag på. Så jag spana in killen som skulle springa på 2 timmar. Men början kändes bra och två timmar killen låg efter mig men jag vet inte hur långt efter men känslan var kändes bra.

Så jag öppnade 5 km på 28,22 sen 10 km på 56,40. Även sen fram till 15 km kändes det bra och sprang 5:an där på 28,13. Men sen blev det tyngre och vid 17 kn hände det. Killen med två timmars flaggan kom ifatt och jag kände att jag inte riktigt kunde hänga på för det sög lite i höger baklår.
Men när jag kom till 20 km markeringen så tänkte jag att snart är det bara 1 km och öka lite och med ca 100 meter kvar passera jag 2 timmars killen och jag sprnag i mål på 1.59,36. Och jag är stolt och nöjd för jag klara två timmar.
Nu skall jag hoppa i duschen och sen skall vi ut och äta middag.

Ha det så bra.

9 kommentarer:

Sis sa...

Det var duktigt gjort :)

Olivia sa...

Grattis!!!

Anonym sa...

Grattis,grattis, det var bra gjort !

Linda sa...

Grattis Göte! Bra sprunget! :)

Bosse. sa...

Skitbra Göte, jag är impad.

Göte sa...

Tack skall ni ha det värmer.

S sa...

Grattis Göte! Va roligt! Jag är så imponerad!

CamillaE sa...

Bra jobbat Göte! Det var duktigt.

Anonym sa...

grattis Göte!
Bra jobbat du kan vara riktigt stolt över dig själv!!