fredag, september 04, 2009

Viktigt att behålla lugnet i trafiken

Ser att jag missat lite med förra inlägget där jag missat med att sätta rubrik. Och den här veckan har varit stressig.
Rejält stressig.
Men det gäller ändå att behålla sitt lugn. Jag var igår på en länk och springer på över den s.k. östra utfarten på ett övergångsställe. Och bilen närmast som kommer norrifrån så stannar och släpper över mig. Men jag ser i ögonvrån att det kommer en bil från stans hållet d.v.s. söderifrån. Men det var ändå ingen panik. Men jösses hur damen som körde reagerade,hon tutade slog sig för huvudet och försökte visa att jag var ett pucko som springer över.

Jag bromsa in när jag var över vägen och peka på övergångsstället men jag tror inte det gick fram för hon slog sog på huvudet så hon måste ha blivit åtminstone 5 cm kortare ;-)
Hur många av er tänker typiskt åländsk förare. Men det var det inte för åtminstone bilen var svensk registrerad.
Jag tycker ålänningar ganska ofta visar hänsyn när jag just skall över just där. Sen kan jag lugna er att igår så var det ingen fara för mig för hon var så långt borta.
Tydligen var det en stressad förare som inte riktigt hade kontroll på läget och ville få ut lite aggression.

Och det är ju egentligen de som är en fara i trafiken. För visst är det ju så att är du stressad i trafiken så du en sämre förare. Därför är det viktigt att man försöker hålla sig lugn i trafiken, för där vinner man sällan på att vara stressad.

Ha det bra.

Inga kommentarer: