torsdag, augusti 02, 2007

Vart är idrotten på väg?

Alltså finns få saker som intresserar mig så mycket som idrott. Men visst blir man ledsen när man läser om alla tråkigheter som händer inom idrotten.Förra veckan så åkte cyklist efter cyklist fast för doping i samband med Tour de France. Och visst kan man där leta efter syndabockar, men det värsta är att de förstör en otroligt trevlig sport som är mycket spännade att följa med.Sen en annan sak är fotbollen jag har just sett mitt stackars Malmö FF förlora en spännande match mot Hammarby och under matchen så slänger någon från publiken in föremål och öl på domare och spelare. Så att mtchen måste avbrytas i ca 10 min.Jag var själv till råsunda och upplevde eller rättare sagt hamnat mitt emellan när ett förlorande lag "suppotrar" skulle göra upp. Jag har väl aldrig varit så rädd som då. Tur att man hade tryggt resesällskap med sig då.Sen har en spelare som heter Babis Stefanidis som spelar för Helsinborg skrivit på för att komma till Malmö efter den här säsongen. Men nu har Helsingborg "supportrar" hotat Stefanidis så mycket så att tränaren inte kan ha han kvar i laget.Visst borde jag väl va nöjd för nu kommer han antagligen till malmö tidigare. Men idrotten skall vara glädje, kamratskap och bra för ens hälsa.Men ibland undrar man...Idrottarna gör sitt bästa i alla lägen, men det är alla andras press på en idrottare att vinna och prestera som gör att idrotten blir nedsmutsad.Är man supporter och vill hjälpa en idrottare så skall man stödja och stötta den i både mot- och medgångar.Ha det så bra

Inga kommentarer: