tisdag, augusti 21, 2007

Idrott säljer Åland

I fredags var jag på beachvolley och jag var imponerad. Om någon skulle ha sagt åt mig för 5 år sen "att om 5 år så har vi världseliten i beachvolley här och spelar värlsdtour i beachvolley och det kommer att direktsända i bl.a. eurosport".
Okej jag är en drömmare och en som låter fanatsin flyga iväg men nej det här skulle jag inte ha fixat.
Men vilken organisation och vad allt flöt på bra i mina ögon när jag stod och såg på. Det är nog bara att lyfta på hatten åt alla som lyckats med att få hit världstouren i beachvolley.
Anders Wiklöf, PAF ( snacka om tv-reklam ) och minister Camilla Gunnel som från landskapsregeringen som var med och bidrog till det här.
Sen skall man nog inte glömma de som jobbat mer i de tysta för det här Mikael Larsson, Simon Dahl, Lennart Johansson och framför allt Terese Flöjt.
Så här säljer vi Åland i europa för oj vad det såg maffigt ut med en sådan beachvolleyanläggning och man kunna få intrycket att Åland inte har annat än sandstränder.
Från början var det här en galen idé. Men oj vad den blev bra. Säg vad man vill om en person som Anders Wiklöf men först vetarantouren i tennis, sen fortsatt det till Nordic Light open som nu är en WTA turnering. Nu det här med beachvolley. Med den mannen som nu driver KK-huset så tror jag på det också nu.

Ha det så bra

Inga kommentarer: