torsdag, augusti 16, 2007

Heja heja MIFK

Jag har just kommit hem från att varit på MIFK-Honka idag och jag måste erkänna att det är första matchen i år. Men det är jättesvårt att kombinera med att vara småbarns förälder, politiker ( är borta mycket ändå hemifrån) och samtidigt hinna och se MIFK matcher. Men ikväll fick jag ett guldläge. Mormor och morfar från Pargas har kommit hit. Då glömmer våra små juveler bort allt annat när de kommer hit. Så då passa jag på att fara på fotboll :-)
Men jag är stolt och glad att MIFK stod upp och spela bra mot ett så spelskicligt lag som Honka. Och jag tycker att det är starkt att spela 0-0 mot dem. Sen kan man väl diskutera olika spelar insatser men Stevic hade tung dag.
Sen tycker jag att det är intressant att höra alla på läktaren. Tänk om fotboll skulle vara så lätt att bara spela bollen framåt. Jag en herreman som bekymra sig hela tiden när MIFK spela bollen åt sidan eller bakåt för att hålla bollen inom laget. MIFK spelarna kämpa heroiskt ikväll och så som de spelade första 25 så visa dom att de är ett lag för ligan. Jag hörde mycket positivt om Clive Hachilensa på läktaren före matchen men inte imponera han på mig ikväll. Han skulle göra det så snyggt och svårt för ofta. Men jag tror säkert ändå att han fyller en bredd i laget och känslig fot för inlägg verkar han ha. Så jag hoppas han spelar enklare och kommer till fler inlägg i forstättningen och då kommer det att gå riktigt bra. För visst är MIFK ett liga lag nästa säsong också.
Och tack till GMM alltså MIFK supportrar ni höll igång bra och ni hade vissa RIKTIGT bra hejar ramsor. Framför allt gilla jag att ni heja på medspelarna och inte hånar motståndarna. Och sen har ju era texter humor.
Fortsätt så ni behövs för MIFK.

Ha det så bra allihopa

Inga kommentarer: