tisdag, augusti 28, 2007

JAAAA JAG KLARADE DET

Visst kommer det nu ett inlägg av mig här i Berlni. Uppdraget eller utmaningen att jag skulle skriva ett inlägg nu när jag är iväg hit.
Om ni tycker att mina ordval är konstiga och borde varit annorlunda kan det det vara för att i tyska alfabetet finns inte bostaven a med en prick ovanför.
Men som sagt jag har nu varit närvarande vid en parlamentarisk konferens och den gjorde mig oerhört bekymmersam. Visst vi i norden bekymrar och engagerar oss i östesjöns framtid. Men nu har jag hört eller rättare sagt icke hört ryssarnas, polens samt baltstaternas oro över östersjön.
De är inte orolig över gasledningen som skall läggas i östersjön. De är inte oroliga över alla oljetransporter i Östersjön.
De är oroliga över vad kommer oljan att kosta och att om hur de skall garantera att inte ryssarna stänger av gasledningen.
Men vi bör jobba och lobba nu samt att här skall vi nu hoppas att man kan ha lite hjälp av EU. Vi tucker att de är elaka med oss om snuset. Men polen är sen lika vansinniga av EU:s fiskekvotering.
Intresset av ren framtid för Östersjön är i norden och nu bör vi först jobba med de övriga nordiska länderna att de tuffar till sin lagstiftning en likvärdig som vi har.

Ha det bra

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Göte
Det går nog att åstadkomma ett å fast tangentbordet saknar å. Skriv in charmap.exe i kör/öppna funktionen, så öppnas ett program med alla sorters tecken - det är bara att kopiera å:et och använda klistra in funktionen när du skriver.
Bosse

Göte sa...

Jösses Bosse även idag lärde jag mig något nytt.
Tack jag ska försöka komma ihåg även om det ser ut som överkurs för mig. Sen tror jag att det tar ett tag innan jag far och reser igen. Men inte nog för att du är en intressant person med intressant hemsida. Till på köpet verkar du veta en hel del om datorer.
Ha det bra

Anonym sa...

Guten Tag! Wie gets? Prima?

Tack för vykortet! Man tackar, du gav mig rätt titel. Jag hoppas du får en lugn och skön helg!

Jonas

Göte sa...

Jo nu skall jag varva ner ihelgen. Tack du är välförtjänt av titeln. För mig är du en kung och inte av sand.