torsdag, augusti 30, 2007

Kroppen styr knoppen

Hej med en alltför stressig kalender så blir allt lite halvgjort.
Efter att kommit hem från Berlin så har det blåst på i alltför full fart. Tyvärr är det så att när man bokar sin kalender att man har i stort sett fullbokat från kl. 9.00 till ca 23.00. Då blir det inte något rätt gjort för man stressar på för mycket och egentligen inte orkar eller hinner göra rätt för sig.
Men faktiskt så är det att jag försöker boka in mellan 60-90 minuter träning per dag om det går. För annars skulle jag inte orka med det här tempot.
Det var för ca 1 år sen som jag konstatera att vill jag fortsätta som jag gör nu så måste jag börja träna för jag orkade inte med det här tempot.
Jag var grinig, trött och stressad.
Nu har det gått 1 år och jag har tränat bra. Jag märker att jag orkar så mycket bättre nu.
Nu är inte alla mina dagar som det varit den senaste dagarna. Men det jag märkt att ibland är politiska möten rena rama utmattningstester. Är du inte skärpt på ett möte som håller på i ca 3 timmar så kan du ångra dig mycket sen.
Man måste orka hålla ut och det känns som jag har koll på det nu.
Så visst är det så att hur stressigt man än har så måste man hinna med att sköta sig själv.

Ha det så bra

Inga kommentarer: