tisdag, juli 31, 2007

Har haft som projekt den här veckan att få bort en hörg med stockar som jag skall köra till ved. Men nu har min motorsåg gått sönder och jag kan inte ha min förmiddag och såga som jag brukar. Varför blir jag stressad över det och lägger ner en massa negativ energi på det? För jag har ved inne redan så jag klarar vintern.
Men skall man bli stressad och nervös när det inte blir som man planerat?
Den här högen som är kvar så kan ju jag ta en helg i september. Int blir det väl bättre att stressa sig på den där högen nu.
Samma sak är det med sommaren man planerar att göra massor med saker och nu sista dagen i juli så ser man vad man borde ha gjort.
Men är det viktiga saker som man skall lägga stress på eller kan man bara konstatera att det inte blev gjort.
Det är väl ens egen prioritering vad som verkligen bör göras. Men inte är det så viktigt att det är värt att bli stressad över för då skulle det nog säkert ha blivit gjort.

Ha det så bra

2 kommentarer:

Christoph Treier sa...

Hej,
kul att du nu också har en blogg. Ser fram emot att läsa dina inlägg. Angående stressen du beskriver över saker som är ogjorda ännu känner säkert många igen sig. Du verkar vara väldigt medveten om vad som stressar dig och det skiljer dig från de flesta. Det skulle göra gott för oss alla vad det egentligen är som förorsaker stress hos en. Självinsikt är första steget till bättring.
Lycka till med ditt bloggande

Göte sa...

Tack för de fina orden. Sen är jag lite stolt över att du är den första som ger en kommentar i min blogg :-)
Lycka till nu den här veckan.