måndag, april 14, 2008

Vänner

Jag blev att reflektera på igår två saker det ena är tacksamhet. Jag är glad över personer som vågar och vill berömma en. Första budordet i jante-lagen är ju att "du skall inte tro du är något". Därför har vi svårt att berömma folk alltför ofta. Därför blir jag så glad när folk kan ge beröm eller säga något positivt om en. Man skall ju inte missbruka berömmet heller för då uppskattar man ju berömmet när man sen får det. Men jag säger att hellre berömma än säg något fördömande.
Annat som jag kom att tänka på i helgen var vänner. Att man skall vara glad över sina vänner och man bör nog visa sin uppskattning till dem.
Så mitt inlägg för idag så sammanfattar jag enligt följande
-Tacksamhet är en plikt som bör uppfyllas men något som ingen har rätt att kräva.
Ha det bra.

4 kommentarer:

Anonym sa...

En bra dag idag... 4-0 och GIF:arnas första poäng.

Nu är det mindre än en månad kvar till Kungsholmen runt. Dags att börja träna mao, eller?

Anonym sa...

Nu blev du djup. Måste fundera lite mer på ditt inlägg.

Göte sa...

Hej Jonas kondisen på topp även om jag nu måste hålla igen lite pga någonting som heter "runners knee" men var på en 10 km länk i lördags och imorgon blir det en ca 50 min länk. Lite beroende när frun kommer hem imorgon kväll. Trodde aldrig att GIF skulle ta första segern i allsvenskan före MFF. Det är stort GRATTIS.

Göte sa...

Ja Pia ibland har jag mina glada sidor och ibland har jag mina djupa sidor. Igår var jag djup och tacksam och då blev det så. Men jag räknar in dig som en person som är vänlig och en mycket god vän.