lördag, april 05, 2008

Energi

De är små, de är rara, de är mina, men fasen vad de suger energi av en dessa två guldklimpar man har till barn. För visst är det ju så ibland att man funderar ibland, "oj vad har jag gett mig in på när man blev småbarnsförälder". Jag skall erkänna att den här dagen var en sådan. Den börjar kl.06.15 då den lille kommer och väcker en, men jag tar han tillbaks till sitt rum och soffan där så att han inte väcker storebror. Och efter en stund så somnar HAN om men inte jag. Nå sen runt 7 lyckas jag somna och vad händer då ? Jo ca kvart över sju så kommer storebror och säger god morgon glatt. Tycker han ja !!! Nå man har inget val än att då stiga upp. Sen efter ett antal timmar tänkte jag att vi måste fara iväg någonstans så vi far till baltic och ser på innebandy en stund och helt plöstligt har Alexander som blir två år i maj börjat springa och värma med HIKs högstadietjejer när de värmer inför finalen. De kanske tyckte det var kul när han springde bredvid dem, men sen uppstod problem. De skulle sen fortsätta värma på plan och då går han och hämtar sin storebrors innebandyklubba och skall också in på plan. Så jag hade inget alternativ än att ta barnen med mig därifrån för Alexander skulle in på plan hela tiden. Jag hade tänkt se just på den här finalen för jag kommer ihåg när vi samlade ihop högstadiekillar och tjejer i augusti och för att få lag till distriktslag. Jag såg den träningen och det skulle varit kul att se hur de hade utvecklats under året men så blev det inte.
Sen far vi till lekparken vid torget och var där en stund men sen tänkte jag att lika bra att fara hem nu så att inte han lilla somnar i bilen, vilket han gjorde 5 km före vi var hemma :-( När han vakna ? När vi kom hem, så han sov ca 5-6 min !!! Jag försökte men fick han inte att somna om på nytt. Så dessa två har verkligen gått på i 100 idag och HELA DAGEN. Nu e jag så sluuuut och jag hoppas att jag åtmisntone får sova till 7 imorgon bitti. Men en sak skall jag berätta att jag älskar dessa två yrväder över allt annat och jag blir nog mer övertygad hela tiden att de är mina. För man ser ju sig själv lite i dem och just för att de har charm och okej de tar väl lite energi också men högst troligt gör jag det också :-) Ha det bra.

Inga kommentarer: