måndag, april 21, 2008

Rapport från lagtinget

Som jag skrev tidigare så är det långa och fulla dagar och jag vill ju inte lämna er i sticket så jag måste lägga in mitt inlägg nu redan.
Idag så har det hittils varit ganska variernade med att först kl. 9.15 träffade jag och två ledamöter från lagtinget, elever från KHS. sen i lagtinget idag så har vi debatterat social- och miljöutskottets betänkande om nya barnskyddslagen och just nu debatterar visjälvstyrelsepolitiska nämndens betänkande om lanskapets redogörelse över självstyrelsepolitiska frågor.
Så en varierad dag har jag haft hittills, men jag trivs med det.
Intressant att det debatterades om barnskyddslagen i över två timmar och där tror jag att det visar sig att fler politiker bryr sig.


Ikväll sen blir det två möten ikväll, ett om ungdomspolitik och sen ett medlemsmöte om EU fördraget.

Så full fart blir det och jag tycker det är bra men jag skulle gärna vilja hinna mer med lite träning.
Ha det bra.

Inga kommentarer: