söndag, april 06, 2008

livskvalité

Man funderar ibland att gjorde man rätt att flytta från stan till Sund ? Jag har ju 30 km till stan och det blir långa dagar när man har möten på kvällen så far man ju inte riktigt hem emellan.
Men nu är våren här och då njuter man. För ett tag sen skulle jag fara på länk och hade glömt min lilla radio i stan. Liten suck blev det men oj vad jag njöt på länken för fåglarna sjöng fram mig på hela länken.
Imorse när jag satt och drack morgonkaffe så först följde jag en fasantupp så brukar ta sin morgonpromenad förbi vårt köksfönster. Sen när han spatserat förbi så kom två rådjur förbi och jag är ju en sån som njuter av att se på dem när de går här förbi. Trots att att de är hungriga varelser och kanske väntar de på att vi skall få vår trädgård klar. Så att de får ett eget smörgåsbord.
Sen alla sjöfåglar som simmar runt ger också det lilla extra till morgonkaffet. Det är sådan start man vill få på dagen för det ger livskvalité.
Och om det är någon som undrar när jag blev väckt imorse med tanke på mitt inlägg igår om "energi" så kom Alexander och väckte mig 06.10 men han ville nog då bara meddela mig att han inte hade tutt, så han fick en tutt och somnade om. Men klockan åtta så ville Johannes att vi skulle stiga upp, så det blev en sovmorgon för mig.
Ha det bra.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Men vi har rådjur utanför köksfönstret även här i "storstan". Men nog låter det som att du har en lite idyll därute. Och ser du mig komma ridande på en liten brun ponny nån dag så ser du nog rätt, håller till i knutarna (tror jag)och rider jag lite fel i skogen kan det nog hända att jag landar i din trädgård! Hoppas du inte får kaffet i halsen då!

Anonym sa...

Hmm..tryckte lite för hastigt. Du kanske funderar VEM som möjligtvis kan dyka upp i trädgråden och det är ju då jag, förståss.

Göte sa...

Hej Pia jo jag kan tänka mig att ni har det bra vid er också eftersom ni har en liten fin skog. Jag har sett mycket här ute men det skulle nog vara med på min topp 5 lista om man skulle få uppleva Pia ridandes på en ponny här ute.