tisdag, april 08, 2008

PAF

Idag var jag med finansutskottet på studiebesök till PAF och jösses vad imponerad jag blev. Alltså det finns kunskap och visioner men samtidigt fötterna på jorden. Det borde finnas flera företag som leds av sådana som Lars Porko. Jag funderar ofta på vem som skall leda turist Åland så att vi får mer framåtanda i turist Åland. Under de två och en halvtimme timmarna som vi satt och lyssnade på Porkos presentation av PAF så var det 3 eller 4 gånger som jag tänkte " snälla när du blir pensionär kan du då inte bli ordförande i Ålands turistförening". Nu märker man ju hur han tänker på att pensioneringen kommer närmare och man ser att han tänkt på det för han en trio med prinsar som kan ta över efter kungen.
Ha det bra.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hallå! Jo, vissa har ju det där "lilla extra". Så även du. Skulle jag ha en simmande tioåring så skulle jag absolut önska att det var du som var tränare. Där har ju du det där "extra".Kan coacha och pusha i rätt fördelning. Du har inte funderat på att bli ridtränare istället? Eller optimistsegling?

Göte sa...

Jösses Pia vilka fina ord men ingen risk att det blir de där idrotterna. jag går inte nära en häst och segling är för invecklat för mig. Men tack Pia nu sover jag gått inatt.