lördag, april 19, 2008

stolt

Jag har många goda vänner och jag är stolta över dem alla. Men jag tänker nämna vissa här vissa vid namn och vissa nämns inte med namn. Ni märker säkert varför. Men i alla fall så vill jag börja med Christoph som är en eldsjäl i allt men jag vill rekomendera att läsa hans blogg, det finns en länk dit under länkar här på min blogg. Det är myckt klokt som skrivs i den så gå gärna in och ta del av hans kloka ord.
Sen har jag en god vän i Sundsvall som jag skall jag springa halvmara med om tre veckor och visst vet jag att Jonas inte går in för något på hälft utan går in seriöst med allt men sen kommer han och kontrar med att han messar sina kilometertider och jösses vad bra han blivit. Just nu är han kungen. Så vi startar tillsammans sen ses vi vid mål, för att ta mig i mål är ju min målsättning.
Sen har jag många fler som jag är stolt över att ha som vänner men ville bara avsluta med att sända ett speciellt GRATTIS till en god vän som håller på HV71 i ishockey och de blev svenska mästare igår. Och idag är han stolt som en fasantupp.
Och det kan jag berätta åt er att fasantuppar hörs nästan dygnet runt. För vi har en fasantupp här med 3 honor springandes efter sig. Och då förstår man att han är lika stolt som att man skulle vunnit SM guld. Så säger bara Vad ska en man vara stolt över, om han inte är stolt över sina vänner.
Ha det så bra.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tackar för dina värmande ord. Det är ingen hemlighet att det var dina blogginlägg som sporrade och inspirerade mig att själv börja blogga.
Härlig bild att jämföra din vän och HV71 supporter med en fasanstupp...Det är just sånt vänner bjuder på...!

Göte sa...

Kul att man inspirerat dig till att börjat blogga. Sen tror jag många väljer att besöka din blogg för att läsa dia kloka ord.
Sen om bilden mellan fasantuppen och HV supportern så hade han inget val. Han fick vetskapp om det när det var gjort. Men han har humor.

Anonym sa...

Kung för en dag, eller hur det var.... Nu måste jag ta det lugnt till den 10:e eftersom min skadade fotled börjat värka. Vila resten av veckan så får vi se om det går över. Ta mig runt Kungsholmen ska jag dock göra om det så blir med kryckor.