lördag, februari 02, 2008

Föräldrakraft

Nu fredag och lördag så har jag gått en kurs föräldrakraft heter den. Kursen är var helt ok och idén med kursen är lysande. Vuxna och föräldrar måste ha mer kraft ibland och då kan såna här diskussionsträffar nej förresten dialogträffar ville dom att det skulle heta är bra. Man stöttar varandra ger tips och man får bekräftat att man gör rätt som förälder. Men i alla fall så jag har nu varit anställd hos fältarna sen -93 och hela tiden så har det känts som att fältarna har fått ha en sorts föräldraroll eller att leda in föräldrarna i en falsk trygghet att inte händer något min son/dotter på stan eftersom fältarna finns där. Men vi kan inte och skall inte ha en övervakande roll. Föräldrar skall vara föräldrar. Sen så tror jag mer att fältarna skall stödja och peppa föräldrar i att vara föräldrar. Inga några Nannys men finnas där och stötta i att sätta gränser.
Nu till min fantastiska killkväll som jag skulle ha ikväll med sönerna som e 4 och snart 2 år. Men vi satt en stund och hade det lite mysigt med lite godis och lite Hot rods på bordet. Men sen tog det slut på bordet och då tog det slut på lugnet. Jösses jag trodde de skulle vända upp och ner på hela huset. Det var full fart i två timmar och då kände att nu behöver jag föräldrakraft. Men kul hade vi då inser man att trots att de kan vara lite jobbiga ibland så älskar jag de två krabaterna av hela mitt hjärta. De ger betydligt mer kraft än de tar.
Ha det så bra.

Inga kommentarer: