onsdag, februari 13, 2008

Prövningar får en att växa....

Jag tror att det finns en mening med allt som händer. Därför tror jag att jag personligen har lättare att klara av de prövningar som livet ger. Genom de prövningar som vi går igenom växer vi och blir mer ödmjuka. Men sen kom de stora prövningarna och då tänker jag på IKEA möbler. I förra veckan var jag till IKEA och köpte tre möbler två bokhyllor och ett arkivskåp till kontoret. Idag började jag med arkivskåpet lite före jobbet och lite efter jobbet och sen är det väl klart. Trodde jag ja, det kommer nog att ta en tid innan mitt arkivskåp blir klart tyvärr och sen då så har jag bokhyllorna kvar.
På söndag far jag med 20 ungdomar på fältarnas skidresa och jag hade ett mål att jag skulle ha arkivskåpet och bokhyllorna klara men så blir det nog inte. Men innan vecka 9 så skall mitt kontor vara klart hoppas jag. För stora förhoppningar är halva lyckan. Ha det så bra.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Fältarnas skidresa...hå,hå,ja,ja... Nog finns det många spektakulära minnen att tänka på vad gäller det. Men helt avskräckt blev jag ju inte, trots din medverkan. Åker själv iväg imorron och ska få skida några dagar. Äger faktist egen utrustning nuförtiden. Men du, inte är ni väl på väg mot Sälen-hållet? Isåfall lovar jag att skaffa hjälm...

Anonym sa...

Vår cd-hylla kommer från Ikea. Nedersta raden är näranog oanvändbar, det verkar som om själva hyllstommen är bredare nertill så hyllorna hålls inte riktigt i sina hållare. Det måste ju vara tillverkningsfel, eller hur? Lycka till med monteringen!

Göte sa...

Jo Pia om skidresan sist jag kollade så låg Säfsen i Sälen. Och jag har redan hjälm för jag måste ju vara rädd om det lilla jag har :-)
Men Pia jag måste erkänna att jag saknar nog dig på skidresan för när du är med skall man vara beredd på det mesta. Både fältare och ungdom. Erfaren slalomåkare som oerfaren :-)

Göte sa...

Håller med dig Katarina om tiiverkningsfel och att det är så ofta på IKEA möbler och ändå är det så många som handlar där :-)
ARKIVSKÅPET ÄR KLART TRA LA LA LA.

Anonym sa...

Jag får väl hänga på Pia och säga "fältarnas skidresa.." Det blev väl två för mig, tror jag? Väcka ungar är alltid kul! Att få dom att gå och lägga sig en smula svårare. Plocka med öronproppar är mitt tips=sömn.

Göte sa...

Jovisst Jonas var det väl speciellt att väcka dem. Men jag kan inte glömma din min när Borlänges rökdykare väckte dig.Och vi hade inte öronproppar.:-)