torsdag, februari 21, 2008

Tacksamhet


Kom hem inatt från skidresan och idag har jag varit hemma med den yngste som legat sjuk flera dagar och därför så hade vi han hemma från dagis idag ja även imorgon så får han vara hemma. Men jag slapp iväg på en l0 km länk idag och det är en otroligt skön känsla när man är ute och springer för då när man springer så är tankeverksamheten på topp när man är ute och springer.

Men en av mina tankar idag så rörde sig om tacksamhet. Mycket som man ibland utnyttjar så glömmer man ibland bort hur bra det är att man har det. Idag rörde sig de tankarna om tacksamhet till min mamma. Hur hon orkar ställa upp och komma och passa barnen när någon av dem är sjuka. Som idag skulle jag inte ha kommit iväg på länk om inte hon kunnat och velat vara barnvakt. Och eftersom jag vet hur bra jag mår av att komma iväg och springa så är jag idag jättetacksam.

Men om jag sen då är mindre egoistisk och tänker när jag var på skidresan och båda barnen var sjuka vilken tur att hon då kunde ställa upp. För min fru har också ett jobb som hon vill sköta och har man aktiviteter men barn så vill man ogärna ställa in de för barnen blir ju så besvikna då. Därför så vill jag med detta inlägg ge det som ett öppet tack till min mor med en stor kram och säga att " jag kanske inte alltid visar det men tack för att du alltid ställer upp även om det bara är struntsak som att jag skall på länk så ställer du upp och kommer hit och passar barnen så TACK MAMMA".

Så jag vill också påminna dig som läser detta att visa tacksamhet till dem som hjälper dig, för tänk hur det skulle vara om du inte hade den hjälpen.

Ha det så bra.

Inga kommentarer: