måndag, februari 11, 2008

Pappa och son dag

Igår hade jag och äldste sonen Johannes en pappa och son dag. När vi äntligen vaknade till så bakade vi muffins till knytkalaset som vi skulle fara till på eftermiddagen.Sen på eftermiddagen så for vi till ett knytkalas, till en av Johannes kompisar från dagis. Det intressanta är att jag visste inte riktigt var de bodde men Johannes 4 år säger "där bor han pappa" men int kände jag igen bilen som stod på parkeringen så jag ringer till dem och frågar, gissa var de bodde !!! Just i det huset som Johannes nämnde.
Men ändå så måste pappa kontrollera. Så då lärde jag mig att lita mer på sonen för han har fasen mer koll än vad man tror. För vill jag att han skall växa så bör jag nog lyssna mer på honom.
Samma sak som tränare så en idrottare blir sällan bättre än vad tränaren tror. Därför är det viktigt att man inte begränsar barn, utan ger dem mer tillit.
Jag och Johannes hade en bra dag och jag tror att det är viktigt att han fick göra något ensam utan lillebror för en gångs skull för han blev ju riktigt glad sen att få träffa lillebror sen när han kom hem. Och så är det ju att det man har runt sig hela tiden så saknar man inte. Men sen om man är borta från det så märker man att man saknar det. Så var det lite med Johannes och tankarna kring sin lillebror.
Ha det så bra.

Inga kommentarer: