tisdag, februari 12, 2008

Lättad men ingen glädje

Jag har sen den 1 november 2007 kombinerat uppdraget som lagtingsledamot. och att jobba som fältare. Det innebär att jag från den 01.11.07 - 31.10.08 jobbat 70 % som fältare och från 01.02.08 jobbat 100 % som fältare. I januari fick jag beskedet att jag skulle jobba som fältare antingen 100 % eller ingenting så då beslöt jag att det inte går att kombinera och ansökte om tjänstledighet. Socialdirektören ansåg att jag inte skulle bli beviljad tjänsledighet men jag har då lämnat in ett rättelseyrkande som socialnämnden tog upp ikväll och jag har nu fått besked om att socialnämnden beviljat mig tjänsledighet fram till 01.11.08. Jag borde kanske bli lycklig men jag känner ingen glädje tyvärr. Jag känner mig att jag lite sviker kollegor men samtidigt så har jag också känt att jag bara kan vara på ett ställe samtidigt. Men det är ett jobbigt beslut för fältarjobbet är så kul så det är svårt att slita sig från det. Sen är ju det så underbara kollegor men det är nog bäst för alla om jag koncentrerar mig på en sak istället för att spinga runt med ett dåligt samvete hela tiden. Det är nog så att att man bör nog bromsa upp och se sina begränsningar innan man rasar ihop.
Sen är jag en person som vill göra ett bra jobb och jag känner nog att jag sällan kunnat vara 100 % närvarande i tankarna hos lagtinget. Jag är inte missnöjd med jobbet jag gjort där men däremot känner jag att man alltid kan lite bättre.
Men än en gång så är jag nu lättad att från den 3 mars kan koncentrera mig på politiken och familjen.
För det viktigaste är nog min underbara familj nämligen min fru Sonja och de härliga vilddjuren Alexander och Johannes de kanske hinner träffa mig nu lite ännu mer.
Mycket kan jag offra men inte min underbara familj som jag älskar av hela mitt hjärta.
Ha det så bra.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hej och grattis! Det blir nog bra det här, måste vara en trevlig soc.nämnd som du har att göra med framöver. Nej, det är nog viktigt att man tar ansvar över sin egen livssituation, ingen annan gör det åt en. Bra jobbat!

Göte sa...

Tack Pia det värmde. Visst verkar socialnämnden vara trevlig. men ingenting emot fritidsnämnden och dess trevliga ordförande.

Anonym sa...

Hallå! Grattis! Vad skönt att det finns vettiga politiker....

Göte sa...

Ja viist jag finns ju :-)

Göte sa...

Men jag är inte bra på att stava.

Anonym sa...

Lämna stavningen till skidåkarna!