fredag, februari 15, 2008

Hej du vinterland

Jag har jublat förut om att det kommer snö och drömt om riktig vinter. Men det tänker jag inte göra nu för då börja det väl regna igen. Sen så insåg jag att sett mig slagen i kampen om Tone så jag tänker inte spå om vädret. Men nu är det -4 grader och det kommer ner lite vitt så man kanske kan drömma om en vit helg eller ett vitt sportlov. Nu skulle jag då ha hoppats att om det är snö imorgon och då att jag och barnen skulle ha kunnat vara ute och leka. Men så blir det nog inte i alla fall för äldtse sonen Johannes ligger i 39 graders feber. Och tyvärr så vågar man nog inte hoppas för mycket att snön skulle ligga kvar nästa helg. Så barnen och jag skulle få en pulkdag men om det blir av så återstår att se. Själv så kommer jag att fara till sälen och snön söndag - onsdag, men då är det ju inte med de egna barnen.
Ha det bra

Inga kommentarer: