måndag, februari 04, 2008

Ännu en miss

Jaha där for den drömmen. Först när jag var liten så fick jag höra att jag inte kunde bli kung för jag bodde i Finland och där kunde man inte bli kung.
De erbjöd mig att bli president men det lät ju inte lika fint. Det lät ju nästan som ett kaffemärke. Nå sen fanns ju andra drömmar men en efter en så sprack dom. Min senaste dröm var att bli meterolog och jag testa igår här på bloggen och det gick ju inget bra. För nu är all snö borta. Så meterolog var inte heller min grej tydligen. De pratade om att man skall vara utbildad meterolog för att börja jobba med de andra meterologerna på Sveriges 4:an. Nå jag fortsätter som fältare och lagtingsledamot. Och på min långa fritid så fortsätter jag att träna simmare och vara med i den kommunala politiken. Som meterolog så skulle ju ändå vara ganska trist att jobba där med Tone och de andra.
Men inte är jag bitter på att jag inte blev metrolog igår för jag har ju ett underbart liv, med en underbar familj.
Nu hoppas jag att ni har märkt att min blogg idag skall man inte ta så allvarligt utom det med livet och min familj.
Men inte kan jag ju bara skriva att jag hade fel igår om att vintern är här. För det gör ju inte de riktiga metorologerna heller. De fortsätter som inget hade hänt oberoende om de hade fel eller inte.
Sen börja jag fundera på en annan sak om det här med att Sverige har kung dvs monarki och vi i Finland är en republik. Det är de som kanske gör att Sverige oftast är bättre än Finland i idrott. För monarki låter ju lite finare än republik och det gör att vi egentligen ligger i underläge från början. Men sen är vi bättre då bl.a. i rally och backhoppning och det är ett flyktbeteende vad gör vi inte för att komma undan med äran på topp. Jo kör som f.n och hoppar ifrån stup !!! Konstigt att vi inte är lika bra i störtlopp!!!
Ha det bra

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad ska man säga...Du som är så bra på att snacka kan ju inte utbilda dig på att "prata väder". Nej vad skulle det bli. Och hur du kopplar monarki och idrottsframgång var ju klurigt. Det skulle nog ingen annan klara av.

Göte sa...

Alltså, jobbar du under Mia Törnblom eller Christoph Treier...