fredag, februari 22, 2008

Kärt återseende

Ikväll gjorde jag något som jag faktiskt tyckte att var kul, jag hoppade in och tränade ÅIDs elitsimmare ikväll.
Sen jag slutade som aktiv simmare som jag tror var 1989 så har jag varit simtränare förutom 4 års paus då jag var tränade innebandylag. Men sen hösten 1991 så tränade jag tävlingsimmare på en hög nivå fram till 1999 och efter det ett inhopp som assisterande åt Anders i ett år och det har varit roliga år med mycket minnen.
Nu råkade sig så att båda ÅIDs simtränare har bokat resa så jag lovade att hoppa in nu fredag och lördag.
Det var faktiskt kul att få komma in som en vikarie och dra en träning. Men det räcker nog för mig att få hoppa in för jag måste erkänna att jag har en stor respekt för simtränare och all den tid de lägger ner. En elitsimmare så ligger på en träningsnivå mellan 12 - 20 timmar i veckan så skall man då träna dessa så skall man nog ägna all sin fritid åt dem.
Jag tror faktiskt inte att hur mycket tid elitsimmare lägger ner men som jag brukar säga att simning på hög nivå är inget intresse, mera en livsstil.
Imorgon så skall jag träna elitsimmarna igen, sen går jag nog ner till mina simmare som är i 11-års åldern och simmar för sitt eget intresse nämligen en kväll i veckan.
För man har ju familj också.
Ha det så bra.

Inga kommentarer: