tisdag, februari 26, 2008

Idrott på allvar eller...?

Större delen av min fritid går åt till idrott det måste jag erkänna. Jag vill gärna träna själv gärna en timme per dag, sen tisdagkvällar tränar jag SIF simmare. Men sen kommer tv-idrotten. När jag var runt 10 år så märkte jag att mina kompisar i skolan hejade på lag som Liverpool, Manchester United, Arsenal, Nottingham forest, Hammarby, Leksand, Djurgården och AIK var lite av de lag som nämndes. Ingen nämnde lag som HV71 eller GIF Sundsvall t.ex men de tror nog jag inte att någon hejar på ändå. Okej att se på idrott när jag var liten var inget bekymmer hemma för min pappa såg på idrott om det sändes. Så då var det bara att hitta rätt lag som passar mig. Men jag hade en i klassen han visste mycket om fotboll, och han nämnde Liam Brady så jag kolla in han i tipsextra som kom på lördagar och de pratade mycket om honom där. Sen blev det Arsenal. Nå Brynäs och Malmö FF har också sin historik från slutet av 70-talet. Men poängen i mitt inlägg idag att jag annser att åläningar som håller på lag i Sverige och England så har ju inte den här patriotiska hejandet med att man just är därifrån. Varför jag nu nämner är ju att läser man elitserietabellen i hockey så ligger ju inte mitt Brynäs i pangläge. Men på senare år så har jag märkt att det finns annat i livet än t.ex Ove Molin och Tommy Sjödin (Brynäs spelare) på vintern eller Niclas Skoog och Hasse Borg ( spelare och sport- och marnadschef i Malmö FF )på sommaren.

Men även om det går dåligt så håller man ju på sitt lag och givetvis så gjäds man ju åt framgång. Men sådan patriot att man skulle låta det gå ut över en god vänskap så allvarlig tror jag inte att det kommer att bli.
Därför vill jag ödmjukt önska alla lag i elitserien lycka till och SNÄLLA du kan inte du hålla tummmarna för mitt Brynäs under de sista 5 omgångar så jag slipper bli förödmjukad i en kvalserie.
Blir för tufft om Mora, Leksand och Brynäs skulle spela där. Jag vet inte om pumpen pallar en sån nervpress.
Så lyckas mitt Brynäs hålla sig kvar i elitserien så tar jag inte det så allvarligt om vilket lag som tar SM guld. De får fast komma från Timrå, Göteborg, Jönköping eller Södertälje.
Men det viktigaste är ju trots allt att min familj, släkt och alla mina vänner får vara friska, för att hålla på ett lag är ju ändå bara underhållning så länge man inte själv är alltför involverad i föreningen.
Ha det bra.

Inga kommentarer: