fredag, november 13, 2009

Viktigt att ge barnen kvalitetstid

Frugan for iväg på jobb 17-tiden ikväll och kommer hem på söndag eftermiddag. Så nu är det grabbarna Winé hela helgen förutom en timme när min mor kommer hit så jag kan fara på en timmes länk.
Den här helgen har jag lagt undan alla måsten tills frun kommer hem. Jag har nämligen bestämt mig för att vara en mer närvarande far den här helgen. För jag måste erkänna att ofta när jag är hemma så är ändå tankarna uppe i något annat. Jag sitter ofta och jobbar med något vid datorn och har tankarna där. Nu skall det inte vara så den här helgen utan när jag kommer hem från länken vid 12-tiden så är nöjd över att varit på länk och sen skall vi ha tid för varandra. Om de vill för ibland väljer de att leka för sig själva och då måste de få göra det. Men de skall den här helgen känna att jag är där för dem. Dethär är en sak som jag kan vara bättre på.

Så nu får jag se hur den här helgen går.


Ha det så bra.

Inga kommentarer: