torsdag, november 19, 2009

När liten blir stor

Det är nu snart fem år sen jag och två andra eldsjälar startade en simsektion i Sunds IF. Vi ville ha en simförening att erbjuda de på norra Åland som ville börja gå i simskola eller simträna i den då nyinvigda simhallen i Godby.
Då pratade vi om att ha ett mål med 20 - 30 simmare. Som jag tidigare nämnt i min blogg så blev vi mycket större än så och sammanlagt 99 stycken simmare som simmat i SIF under 2009.

Vi har genom åren haft ett motto att alla skall få möjlighet simma på deras egen nivå i SIF. Vill man satsa skall man får göra det, men vill man simma för att det är kul och vill man gör det av sociala skäl skall man också få göra det.
Det har då blivit så att man nu inom SIF har simmare som börjar bli riktigt bra.

Därför far nu vissa av mina simmare till Salo i helgen. Jag hade hoppats på fler men många blivit sjuka, och vissa däckade av svinnfluensa vaccinet så av 8 anmälda far troligtvis bara 3.
Själv kan jag inte komma med till Salo för jag far till Stockholm på tränarkurs. Jag blev stolt när man läser Sunds IF tillsammans med stora simföreningar som Sundsvalls simsällskap, Väsby SS, SK Neptun och SS 04 och det är betydligt större simföreningar än lilla Sunds IF.
Men det är kul att se föreningen växa som den gjort. För nu kan man säga att liten har blivit stor. Och större kommer vi att bli.
Och mer kommer man att höra om SIF simning i framtiden.
Ha det bra

Inga kommentarer: