tisdag, november 10, 2009

Svininfluensa eller inte

Vår yngste son blev sjuk igårkväll och idag var vi med honom till läkare. Läkaren konstatera genom ett blodprov att värdena visade att han har en influensa, men de tog inte sen ett ytterligare ett prov för att konstatera om det var svininfluensa eller inte. Som förälder tycker jag det är riktigt olustigt att inte veta om det är svinfluensan eller inte. För nu blir man osäker på om man kan sen kan vaccinera honom eller inte.
Jag skulle själv vaccinera mig idag men idag var det vaccinering mellan 13 - 17 och jag var där runt 17.30-tiden.

Men igår var vaccineringen mellan 16 - 18. Så det är inte lätt att hänga med vilka tider som gäller.
Sen kanske någon undrar man varför jag väljer att vaccinera mig och det gör jag för att jag träffar många personer per dag och sen vill jag inte smitta ner mina simmare som jag träffar flera gånger i veckan.
Framför allt inte nu eftersom de närmar sig sin toppningsperiod. Och då vill inte jag vara den som smittar ner dem.
Sen så var det min fru som också tyckte jag skulle göra det eftersom jag är i riskgruppen p.g.a. min typ2 diabetes.
Men nu skall jag göra ett nytt försök imorgon att vaccinera mig, men sen får jag se om jag får det gjort i alla fall. Jag måste ju komma dit rätt tid också ;-)


Ha det bra

2 kommentarer:

Anonym sa...

Visst går det att vaccinera, fast man redan haft trynsjukan. Huvudsaken är att man är frisk när man tar sprutan.

Göte sa...

Jo men om man har haft den så är det väl lite onödigt att ta sprutan eller ?