lördag, juli 04, 2009

Veckan som gått

Nu kan man nog säga att första semester veckan är till ända. Och ja det blev inte många inlägg i bloggandet för jag har inte suttit så mycket vid datorn. Visst har det ju varit en hel del ö-spel men sen har det varit barnen som fått min tid.
Men i torsdags kväll så var jag på ö-spels simavslutning och det blev en lång och trevlig natt :-) Men sömnen blev kort, så igår var det en trött Göte. Idag var jag och yngste sonen och hjälpte en god vän med att ta ner skyltar, samt att vi var tillbaks med lite bord och stolar som vi lånat till ö-spelen.

Men visst har det varit en rolig ö-spels vecka ? Just nu så är det säkert en fantastiskt rolig avslutningsfest på torget och det är de värda både idrottare och de ansvariga i olika kommittéer. För som vanligt när Åland arrangerar så är det ett bra arrangerat.

Och bättre väder kan vi ju inte ha haft.
Men nu är veckan över och jag vet inte om vi kommer att ha något ö-spel här igen men idrotts Åland har bevisat att man klarar av det och även kommande idrottsevenemang. Men framför allt har över 1000 personer hjälpt till ideellt och osjälviskt och utan de personer skulle det aldrig gått att genomföra dessa ö-spel.

Så jag hoppas även att de personer tar del av festen ikväll för det är framför allt de som är värda en stor fest. För det är de som jobbat i det tysta.


Ha det bra

Inga kommentarer: