söndag, juli 12, 2009

Vikten av att våga vara sig själv

I morse vaknade jag först i familjen och jag mår tyvärr som jag förtjänar d.v.s. med en rejäl förkylning och stegring.
Tyvärr så är jag rädd för att förkylningen tilltagit är nog konsekvenserna att jag var på en länk med förkylning i kroppen tidigare i veckan.
Nå eftersom jag inte kunde somna om och jag inte ville väcka de andra så gick jag ner och la mig i soffan. Så klockan 8 på morgonen satte jag på tv:n och då började en film som heter "för evigt" vilket var en romatisk komedi. Och jag gillade verkligen filmen för den hade flera olika poänger. Men sen när filmen började närma sig slutet så skulle jag förklara för frugan va den handla om.
Och det jag kom på mig säga flera gånger att jag sa att det är inte ens titel eller vad man gör som är det viktiga utan vem man är och hur man är som person som är det viktiga.
Och det är nog det som är det viktiga att man vågar vara sig själv. Jag tycker att man träffar allt för många personer som genom att de fått ett bra jobb så blir de allt för stora på sig.
Jag kommer aldrig att glömma den dag när jag blev vald in i Ålands lagting som var en otroligt stor dag för mig.
Men jag glömmer inte heller vad en mycket god vän sa åt mig i samband med det.
-" även om det nu gått bra för dig och du kommit in i lagtinget så får du inte bli för stor på dig. Blir du det så lovar jag att jag säger till"
Och jag tror inte att jag var för stor på mig under den tiden heller.

Men däremot så är det som jag nämnde tidigare flera personer som har blivit stora på sig vilket jag tycker är synd.
För nog är det viktigt att man vågar vara sig själv.
Sen hur man är som person när man är sig själv är ju också en viktig sak i det hela.
Och där har man blivit att fundera på de som lyckas i dag i näringslivet är det ödmjuka personer, eller personer som har lätt att bli stora på sig?
Jag vet inte om man lyckas i affärer om man är ödmjuk och blödig som person ?
Kanske inte.
Men oberoende hur det går för en, så är det viktigt att komma ihåg sina rötter. För det är ju så att de man passerar på vägen upp, så passerar man också på vägen ner.

Som jag skriver i inledning min blogg så är mycket av mina tankar jag vill delge er med min blogg ,och det här är nu lite av mina söndagsfunderingar
Ha det så bra.

Inga kommentarer: