söndag, juli 26, 2009

Sim - VM i Rom

Idag började sim-vm för min del. För då började själva simningen.
Idag blir det cirka 6 timmar framför tv:n där jag följer med simning. Ja jag sitter just nu och ser på simning och det är faktiskt intressant att följa med. Och visst följer man ju mest med de svenska och finska simmarna mest.
Och av de simmarna så är det nog Finlands Linda Laihorinne jag följer med mest eftersom min gode vän Christoph Treier är inblandad i hennes simframgångar som simmare genom att han är hennes mentaltränare.

Men visst är det kul att se Pal Joensen från Färöarna som var med i Ö-spelen för en månad sen. Nu kom han 22:a på 400 frisim när han kom i mål tiden 3.48.93.
Sen så ikväll var ju en av höjdpunterna att se semifinalen på damernas 100 fjäril ikväll där 15-åriga Sarah Sjöström slog värlsrekord i kvällens semifinal.

Men med i hennes semifinal var också Ingvild Snildal från Norge som simmar i klubben Asker SK och kom fyra som fyra till finalen.
Varför jag är intresserad av Ingvild och Asker SK så är just det att Asker SK var på träningsläger i Godby på Ålands idrottscenter här under våren.
Och visst är det kul om de lyckas i VM, för om de har förberett sig till VM med ett träningsläger på Åland så då är ju chansen större att de kommer tillbaks till Åland.
Men jag har ju inte bara sett på simning idag utan jag har också hunnit varit på en 108 minuters långlänk idag.
Blir lite krock i veckan här med jobb, sim-vm och min egen träning. För jag vill hinna med att träna själv också.

Ha det bra.

Inga kommentarer: