fredag, juli 24, 2009

Det är inte alltid lätt att vara storebror

Kvällen på Rock-off var riktigt lyckad. God mat och riktigt bra konert med Hammerfall. Nu ikväll har jag varit på Rock-off igen, och den här gången var jag med äldsta sonen och lyssnade på Markoolio. Jag var lite fundersam hur det skulle gå med att fara med en femåring dit och framför allt eftersom han inte tycker om högt ljud. Men vi tog med hans hörselskydd och for till stan eftersom han ville fara.
Han var jätteduktig och skötte sig riktigt fint. Sen kändes det här riktigt bra för mig också. Men det var en stolt femåring som kom hem ikväll.
Nu hoppas jag han sover redan här i rummer bredvid för imorgon skall vi upp tidigt och se hur kräftorna är.
Jag har just varit och lagt några burar för att se hur kräftorna är. Jag tror det är lite tidigt ännu men man kan fara ut och titta i alla fall hur de ser ut.
Så Johannes får göra lite extra nu för det har varit lite mycket lillebror ett tag. Så nu har storebror fått lite extra. För det är inte alltid lätt att vara storebror.

Ha det så bra.

Inga kommentarer: