söndag, juli 19, 2009

Ny vecka med nya möjligheter

Jaha nu börjar den här helgen närma sig sitt slut och likaså min semster. Men tack och lov så så är det en kortare vecka för mig nu eftersom jag har en ledig innestående dag som jag tänker ta ut på fredag.
Annars tror jag nog det är bra att börja jobba igen och få lite ordning på vardagen. Har känt mig lite " out of order" den senaste veckan och inte fått så mycket gjort. Kan ju lite bero på förkylningen som jag haft också.

Igår var en riktigt trevlig kväll för en bekant familj var över på middag och det var riktigt trevligt.
Semestern har varit kort, skön och riktigt trevlig. Men som sagt nu är den slut och jag kan börja jobba igen.
Jag har märkt att jag är en person som nog vill hålla på med projekt hela tiden så jag vet inte om så lång semester passar in på mig för jag blir mest otålig då.
Jag nästan längtar till att börja igen nu så det är nog dags. Jag kommer nu att börja kunna läsa en rapport om att värdera de ekonomiska effekterna av förebyggande arbete. Jag börja med det under semestern men då vill jag bara tänka jobb så jag lät den därför vänta tills nu.
Men nu får man tänka jobb och utveckling vilket jag tycker om. Jag har märkt den senaste tiden att jag är en person som vill tänka utveckling. Det är lite intressant vad man lär sig nytt om själv om man ger sig till självreflektion. Jag har gjort det den senaste tiden och jag känner att jag vill vara med och utveckla.
Det är nog därför jag trivs så bra med mitt jobb.

Så nu börjar ny vecka med nya möjligheter och därför så är gäller det att se positivt på det som komma skall.
Visst kan man gräva ner sig och räkna upp allt som man inte hunnit med under semstern.
Men sån är inte jag. Gäller bara att ha vind i seglet.


Ha det så bra.


Inga kommentarer: